Текст молебного пения на новый год. Благодарственное молебное пение в день рождества христова Тропарь Рождеству Христову

Начальный возглас Благословенно Царство , после обычных предначинательных молитв - Прииди́те, поклони́мся , и читается псалом 64-й .

Боже, Спасителю наш, Упование всех концев земли, и сущих в мори далече, уготовляяй горы крепостию Своею, препоясан силою, смущаяй глубину морскую, шуму волн его кто постоит? Смятутся языцы, и убоятся живущии в концах от знамений Твоих, исходы утра и вечера украсиши. Посетил еси землю и упоил еси ю, умножил еси обогатити ю. Река Божия наполнися вод. Уготовал еси пищу им, яко тако [есть] уготование. Бразды ея упой, умножи жита ея, в каплях ея возвеселится возсияющи. Благословиши венец лета благости Твоея, и поля Твоя исполнятся тука, разботеют красная пустыни, и радостию холми препояшутся. Одеяшася овни овчии, и удолия умножат пшеницу, воззовут, ибо воспоют.

[Услышь нас, Боже, Спаситель наш, упование всех концов земли и сущих в море далеко! Ты утверждаешь горы силою Своею, препоясан могуществом, Возмущаешь глубину моря. Пред шумом волн его кто устоит? Придут в смятение народы, И убоятся знамений Твоих живущие во всех концах (земли). Пределы утра и вечера Ты украшаешь. Ты посетил землю и напоил ее, обильно обогатил ее: река Божия наполнилась водами, Ты приготовил пищу им, ибо таково (есть) устройство ее. Борозды ее напой, умножь плоды ее, от капель своих она возвеселится, произращая (их). Ты благословишь венец лета благости Твоей, и поля Твои наполнятся туком. Утучнеют прекрасные места пустыни, и холмы опоясаны будут радостью. Овны (от) овец оденутся, и долины в обилии умножат пшеницу. Воззовут (все) и воспоют.]

Диакон произносит великую ектению «Миром Господу помолимся », дополненную прошениями из существующего чина новогоднего молебна.

О еже милостивно нынешнее благодарение, и мольбу нас, недостойных рабов Своих, в пренебесный Свой жертвенник прияти, и благоутробно помиловати нас, Господу помолимся. О еже благоприятным быти молениям нашим, и простити нам и всем людем Своим вся согрешения, вольная и невольная, в мимошедшем лете зле нами содеянная, Господу помолимся!

О еже благословити начаток и провождение лета сего, благодатию человеколюбия Своего; времена же мирна, благорастворенны воздухи, и безгрешен нам в здравии с довольством живот даровати, Господу помолимся!

О еже отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на ны грех ради наших движимый, Господу помолимся!

О еже отгнати от нас вся душетленная страсти и растленный обычаи; страх же Свой Божественный всадити в сердца наша, ко исполнению заповедей Его, Господу помолимся.

О еже обновити дух правый во утробах наших, и укрепите нас в православной вере, и спешных к деланию добрых дел, и исполнению всех заповедей Его сотворити, Господу помолимся.

О еже избавити Церковь Святую Свою и всех нас от всякия скорби, беды, гнева и нужды, и от всех врагов, видимых и невидимых, здравием же, долгоденствием, и миром, и ангел Своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся.

Поется тропарь индикта:

Всея твари Содетелю, / времена и лета во Своей власти положивый, / благослови венец лета благости Твоея, Господи, / сохраняя в мире люди и град Твой молитвами Богородицы // и спаси ны

Читается 50-й псалом.

Читается канон «новому лету», с припевами: Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе .

Читается Евангелие - Лк., зач. 13.

По 9-й песни канона поем Достойно есть.

Читается Трисвятое по Отче наш. поется тропарь индикта, Слава, и ныне - кондак индикта:

В вышних живый, Христе Царю, / всех видимых и невидимых Творче и Зиждителю, / Иже дни и нощи, времена и лета сотворивый, / благослови ныне венец лета, / соблюди и сохрани в мире град и люди Твоя, // Многомилостиве.

Возглашается ектения сугубая с прошениями из существующего новогоднего молебна:

Еще молимся о плодоносящих во святем и всечестнем храме сем, труждающихся, поющих и предстоящих людех, ожидающих от Тебе великия и богатыя милости.
Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии Твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниих, яже излиял еси обильно на рабех Твоих, и припадаем и славословие Тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избавн от всех бед рабы Твоя, и всегда, яко милостив, исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся Ти, услыши и помилуй!

О еже благословити венец наступаемаго лета благостию Своею, и утолити в нас вся вражды, нестроения и междоусобныя брани; подати же мир, твердую и нелицемерную любовь, благочинное же строение и добродетельное житие, молим Ти ся, Всеблагий Господи, услыши и помилуй.
О еже не помянути безчисленная беззакония и лукавая наша деяния, в мимошедшем лете бывшая, и не воздати нам по делом нашым; но в милости и щедротах помянути нас, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй!

О еже подати дожди благовременны, ранны же и поздны, росу плодоносну, ветры мерны и благорастворенны, и теплоту солнечную возсияти, молим Ти ся, Всещедрый Господи, услыии и помилуй!

О еже помянуты Церковь Святую Свою, и укрепити, утвердити же, разрешити, и умирити ю, и невредиму адовыми враты, и всеми наветы видимых и невидимых врагов непребориму во веки соблюсти, молим Ти ся, Вседержавный Владыко, услыши и помилуй!

О еже избавитися нам в сие грядущее лето, и во вся дни живота нашего от глада, губительства, труса, потопа, града, огня, меча, нашествия иноплеменных, и междоусобныя рати, и всякия смертоносныя раны, скорби же и нужды, молим Ти ся, Милосерде Господи, услыши и помилуй!

После ектении священник читает молитву:

Владыко Господи Боже наш, Источниче жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя Содетелю, времена и лета во Своей власти положивый, и управляяй всяческая премудрым и всеблагим Твоим Промыслом. Благодарим о щедротах Твоих, яже удивил еси нас в мимошедшее время живота нашего, молим Тя, всещедрый Господи! Благослови венец наступающего лета Твоею благостию. Подаждь свыше благая Твоя всем людем Твоим, здравие же, спасение и во всем благое поспешение. Церковь Твою Святую, град сей и вся грады и страны от всякаго злаго обстояния избави, мир и безмятежие тем даруй. Тебе, Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном, Всесвятым и Животворящим Твоим Духом, во Едином Существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и Пресвятое Имя Твое воспевати да сподобиши.

Отпуст: «Иже времена и ле́та в Своей власти положи́вый, Христос, Истинный Бог наш…» и поется многолетие.

30 ноября 1917 года на Поместном Соборе Русской Православной Церкви, на заседании Отдела О богослужении, проповедничестве и храме, были приняты следующие положения (см. «Богословские труды», сб. 34, с. 334–335):

«Привнесение службы “начала инди́кта, си́речь новаго лета” в богослужение 1 января весьма желательно... Означенная служба в значительной своей части может быть объединена с последованием новогоднего молебного пения. В таком случае существующее в русской богослужебной практике молебное пение на Новый год должно быть переработано в чин уставного молебна с каноном...».

Структура новогоднего молебна.

Начальный возглас Благословенно Царство, после обычных предначинательных молитв – Прииди́те, поклони́мся, и читается псалом 64-й.

Диакон произносит великую ектению «Миром Господу помолимся», дополненную прошениями из существующего чина новогоднего молебна.

Поется Бог Господь со стихами и тропарь индикта.

Читается 50-й псалом.

Читается канон «новому лету» (из службы 1 сентября), с припевами: Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе.

Прокимен, глас 4-й: Велий Господь наш, и велия крепость Его, и разума Его несть числа́. Стих: Хвали́те Господа, яко благ псалом.

Читается Евангелие – Лк., зач. 13.

По 9-й песни канона поем Достойно есть .

Хор: Аминь. Царю Небесный, / Утешителю, Душе истины, / Иже везде сый / и вся исполняяй, / Сокровище благих / и жизни Подателю, / прииди и вселися в ны, / и очисти ны от всякия скверны, / и спаси, Блаже, души наша.

Мирная ектения

– О еже милостивно нынешнее благодарение, и мольбу нас недостойных рабов Своих в пренебесный Свой жертвенник прияти, и благоутробно миловати нас, Господу помолимся.

– О еже благоприятным быти молениям нашым, и простити нам и всем людем Своим вся согрешения вольная и невольная, в мимошедшем лете зле нами содеянная, Господу помолимся.

– О еже благословити начаток и провождение лета сего, благодатию человеколюбия Своего: времена же мирна, благорастворенны воздухи, и безгрешен нам в здравии с довольством живот даровати, Господу помолимся.

– О еже отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на ны грех ради наших движимый, Господу помолимся.

– О еже отгнати от нас вся душетленныя страсти и растленныя обычаи: страх же Свой божественный всадити в сердца наша, ко исполнению заповедей его, Господу помолимся.

– О еже обновити дух правый во утробах наших, и укрепити нас в православной вере, и спешных к деланию добрых дел, и исполнению всех заповедей Его сотворити, Господу помолимся.

– О еже низложити вся ереси и отступства, и насадити всюду правоверие и благочестие, и отвратити всех отступающих от правыя веры к познанию своея истины, и соединити их святей своей Православной Церкви, Господу помолимся.

Евангелие от Луки: В то время пришел Иисус в Назарет, где был воспитан, и вошел, по обыкновению Своему, в день субботний в синагогу, и встал читать. Ему подали книгу пророка Исаии; и Он, раскрыв книгу, нашел место, где было написано: «Дух Господень на Мне; ибо Он помазал Меня благовествовать нищим, и послал Меня исцелять сокрушенных сердцем, проповедывать пленным освобождение, слепым прозрение, отпустить измученных на свободу, проповедывать лето Господне благоприятное.» И, закрыв книгу и отдав служителю, сел; и глаза всех в синагоге были устремлены на Него. И Он начал говорить им: ныне исполнилось писание сие, слышанное вами. И все засвидетельствовали Ему это, и дивились словам благодати, исходившим из уст Его ()

Сугубая ектения

– Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии, Твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниях, яже излиял еси изобильно на рабех Твоих, и припадаем, и славословие Тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы Твоя, и всегда яко милостив, исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся Ти, услыши и помилуй.

– О Боже благословити венец наступаемаго лета благостию своею, и утолити в нас вся вражды, нетерпения и междоусобныя брани, подати же мир, твердую и нелицемерную любовь, благочинное же строение и добродетельное житие, молим Ти ся, всеблагий Господи, услыши и помилуй.

– О еже не помянути безчисленная беззакония и лукавая наша деяния, в мимошедшем лете бывшая, и не воздати нам по делом нашым: но в милости и щедротах помянути нас, молим Ти ся, милосердый Господи, услыши и помилуй.

– О еже подати дожди благовременны, ранны же и поздны, росу плодоносну, ветры мерны и благорастворенны, и теплоту солнечную возсияти, молим Ти ся, всещедрый Господи, услыши и помилуй.

– О еже помянути церковь святую Свою, и укрепити, утвердити же, разширити, и умирити ю, и невредиму адовыми враты, и всеми наветы видимых и невидимых врагов непребориму во веки соблюсти, молим Ти ся, вседержавный Владыко, услыши и помилуй.

– О еже искоренити и угасити все богохульное безбожник нечестие, и царство их скоро разрушити, и правоверным предати, молим Ти ся, всесильный Господи, услыши и помилуй.

– О еже избавитис нам в сие грядущее лето, и во все дни живота нешего от глада, губительства, труса, потопа, града, огня, меча, нашествия иноплеменных, и междоусобныя рати, и всякия смертносныя раны, скорби же и нужды, молим Ти ся, милосерде Господи, услыши и помилуй.

Молитва

Владыко Господи Боже наш, источник жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя содетелю, времена и лета во своей власти положивый, и управляяй всяческая премудрым и всеблагим Твоим промыслом. Благодарим о щедротах Твоих, яже удивил еси на нас в мимошедшее время живота нашего, молим Тя, всещедрый Господи! Благослови венец наступающаго лета, Твоею Благостию: сохрани возлюбленных рабов Твоих... Умножи дни живота их в непоколебимом здравии, и во всех добродетелех преуспеяние им даруй. Подаждь свыше благая Твоя и всем людем Твоим, здравие же, спасение и во всем благое поспешение. Твою святую, град сей и вся грады и страны от всякаго злаго обстояния избави, мир и безмятежие тем даруй: Тебе безначальному Отцу со Единородным Твоим Сыном, всесвятым и животворящим твоим Духом во едином существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и пресвятое имя Твое воспевати да сподобиши.

Светлый праздник Рождества — это необычайно радостное и чудесное событие для каждого христианина. Бог стал человеком для того, что бы спасти нас, Он родился “по плоти” для того, что бы мы стали ближе к Богу.

Рождество Христово — это один из главных православных двунадесятых праздников и по значимости считается вторым после Пасхи событием.

Православные празднуют этот день ежегодно 7 января. В этот день заканчивается Рождественский пост, и начинаются Святки — время с Рождества Христова до Крещения Господня.

Молитвы на Рождество Христово — это, в первую очередь: радость, хвала Господу и величание светлого праздника.

В Рождество Христово православными принято приветствовать друг друга словами: «Христос родился!» и отвечать на приветствие: “Славим Его!”

Тропарь Рождества

Этот тропарь (гимн Рождеству) датируют IV веком. Его поют во время рождественского богослужения и потом в течении нескольких дней спустя, вплоть до 13 января.

Рождество Твое, Христе Боже наш, возсия мирови свет разума, в нем бо звездам служащии звездою учахуся. Тебе кланятися, Солнцу правды, и Тебе ведети с высоты Востока. Господи, слава Тебе!

Русский перевод:

Рождество Твое, Христе Боже наш, озарило мир светом знания, ибо через него звездам служащие звездою были научаемы Тебе поклоняться, Солнцу правды, и знать Тебя, с высоты Восходящее Светило. Господи, слава Тебе!

Кондак Рождества

Это особый кондак (гимн), который исполняется в рождественские дни. «Дева днесь Пресущественнаго раждает» — этот кондак написан святым Романом Сладкопевцем в начале VI века. По преданию, сама Богородица научила петь Романа и благословила его на сочинение этого гимна.

Дева днесь Пресущественнаго раждает, и земля вертеп Неприступному приносит;Ангели с пастырьми славословят, волсви же со звездою путешествуют, нас бо ради родися Отроча младо, Превечный Бог.

Русский перевод

Дева в сей день Сверхсущественного рождает, и земля пещеру Неприступному приносит; Ангелы с пастухами славословят, волхвы же со звездою путешествуют, ибо ради нас родилось Дитя младое, Предвечный Бог.

Рождественские стихиры

В православном богослужении, начиная с Рождественского поста, исполняются специальные стихиры (песнопения), которые напоминают о том, что Рождество приближается. Это один из таких стирх, взятый из Всенощной службы, в день святителя Николая (19 декабря).

Вертепе благоукрасися, Агница бо грядет чревоносящи Христа: ясли же подимите словом разрешившаго от безсловеснаго деяния нас земнородных. Пастырие свиряюще свидетельствуйте чудеси страшному: и волсви от Персиды, злато и ливан и смирну царю принесите, яко явися Господь из Девы Матере. Емуже и приникши рабски Мати поклонися, и привещаше к держимому на объятиих Ея: како всеялся еси во Мне, или како прозябл еси во Мне, избавителю Мой и Боже?

Русский перевод

Благоукрашайся, пещера, ибо Агница (то есть овечка, кроткое, смиренное животное, с которым принято сравнивать покорных Богу людей; в данном случае Агница – это Дева Мария, Та, Которая родит Христа) грядет, нося во утробе Христа. Ясли же, поднимите словом освободившего от бессмысленных деяний нас, земнородных. Пастухи, на свирелях играющие, свидетельствуйте о чуде устрашающем; и волхвы из Персии, золото, ладан и смирну царю принесите, ибо явился Господь от Девы Матери. И пред Ним, смиренно припав, сама Мать поклонилась, обращаясь к Тому, кто был в Ее объятьях: «Как Ты был зачат во Мне? Или как возрос во Мне, избавитель Мой и Боже?

Самая известная рождественская стирха

Слава в Вышних Богу, и на земли мир, днесь восприемлет Вифлеем седящаго присно со Отцем, днесь Ангели Младенца, рожденнаго боголепно, славословят: слава в Вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.

Русский перевод

Слава в вышних Богу и на земле мир! В этот день принимает Вифлеем Сидящего вечно с Отцом. В этот день Ангелы рожденного Младенца как Бога славословят: «Слава в вышних Богу и на земле мир, среди людей благоволение!

Молитва на Рождество Христово

«Господи Иисусе Христе Боже наш, изволивый спасения нашего ради на земли во плоти явитися и от Безневестныя и Пречистыя Девы Марии неизреченно родитися! Благодарим Тя, яко сподобил еси нас, подвигом поста предочистившихся, достигнути великаго праздника Твоего Рождества и в радости духовной со ангелами воспевати Тя, с пастырями славословити, с волхвами поклонятися. Благодарим Тя, яко по великому милосердию Твоему и безмерному снисхождению к немощем нашим, утешаеши нас ныне не точию изобильною пищею духовною, но и трапезою праздничной».

«Тем же молим Тя, отверзающаго щедрую руку Твою, исполняющего все живущее благ Твоих, дающаго всем пищу, соответствующую времени и правилам церковным, благослови праздничныя снеди, верным людем Твоим уготованныя, наипаче сия, от нихже повинующеся Уставу Церкви Твоея, в мимошедшии дни поста воздерживались рабы Твои, да будут оне вкушающим их со благодарением во здравие, в подкрепление сил телесных, в веселие и радость. Да вси мы, всякое довольство имуще, изобиловати будем и в дела благая, и от полноты благодарнаго сердца славити Тя, питающаго и утешающаго нас, купно же и Безначальнаго Твоего Отца и Пресвятаго Духа во веки веков. Аминь».

Буду рад, если Вы поможете развитию сайта, нажав на кнопочки ниже:) Спасибо!

Рождество Христово - один из главных христианских праздников, установленный в честь рождения во плоти Господа нашего Иисуса Христа от Девы Марии. Относится к господским двунадесятым праздникам и ежегодно отмечается Русской православной церковью 7 января.

В иерархии церковных праздников Рождество Христово занимает второе место после Пасхи (в древних Типиконах он даже именуется «Пасха. Праздник тридневный»), в связи с чем богослужение его имеет ряд заметных особенностей. Так, вместо Великой вечерни на всенощном бдении Рождества поётся великое повечерие, как и в канун Богоявления, а рождественские часы, в отличие от обычных, не присоединяются к другим службам, но представляют собой богослужебное последование, объединяющее 1-й, 3-й, 6-й и 9-й часы.

О важности Рождества Христова свидетельствует и то, что, как и к Пасхе, Церковь готовит нас к его празднованию заранее, а именно за восемь недель: сперва сорокадневный рождественский пост, затем неделя праотцев и неделя отцев, особая суббота, предпразднество длительностью пять дней (со второго по шестое января) и, наконец, рождественский сочельник или Навечерие Рождества - особый день усиленного приготовления к празднику. После следует сам праздник Рождества Христова, а затем ещё шесть дней попразднства и святки, которые длятся до самого Крещения Господня.

По традиции в праздник Рождества Христова принято ходить в храмы, а встречать друг друга словами: «Христос родился!», отвечая на них - «Славим его!». Также читают особые молитвенные обращения, призванные защищать от злых духов, а также даровать счастье и благополучие.

Читать молитвы Рождеству Христову

Тропарь, глас 4-й

Рождество Твое, Христе Боже наш, возсия мирови свет разума: в нем бо звездам служащий, звездою учахуся, Тебе кланятися Солнцу правды, и Тебе ведети с высоты Востока: Господи, слава Тебе. Кондак, глас 3-й

Дева днесь Пресущественнаго раждает,и земля вертеп Неприступному приносит,Ангели с пастырьми славословят,волсви же со звездою путешествуют: нас бо ради родися отроча младо, Превечный Бог. Величание

Величаем Тя, Живодавче Христе, нас ради ныне плотию рождшагося от безневестныя и Пречистыя Девы Марии. Задостойник, глас 1-й

Величай, душе моя, честнейшую и славнейшую горних воинств Деву Пречистую Богородицу.

Любити убо нам, яко безбедное страхом, удобее молчание, любовию же, Дево, песни ткати спротяженно сложенныя, неудобно есть: но и, Мати, силу, елико есть произволение, даждь. Молитва первая для защиты от злых духов

В руце Твоего превеликаго милосердия, о Боже мой, вручаю душу и тело мое, чувства и глаголы моя, советы и помышления моя, дела моя и вся тела и души моея движения. Вход и исход мой, веру и жительство мое, течение и кончину живота моего, день и час издыхания моего, преставление мое, упокоение души и тела моего. Ты же, о Премилосерде Боже, всего мира грехами непреодолеваемая Благосте, незлобиве, Господи, мене, паче всех человеков грешнейшаго, приими в руце защищения Твоего и избави от всякаго зла, очисти многое множество беззаконий моих, подаждь исправление злому и окаянному моему житию и от грядущих грехопадений лютых всегда восхищай мя, да ни в чемже когда прогневаю Твое человеколюбие, имже покрывай немощь мою от бесов, страстей и злых человеков. Врагом видимым и невидимым запрети, руководствуя мя спасенным путем, доведи к Тебе, пристанищу моему и желаний моих краю. Даруй ми кончину христианску, непостыдну, мирну, от воздушных духов злобы соблюди, на Страшном Твоем Суде милостив рабу Твоему буди и причти мя одесную благословенным Твоим овцам, да с ними Тебе, Творца моего, славлю во веки. Аминь. Молитва вторая для счастья и благополучия

Пребезначальное Начало, Боже Святый и Вечный, и всея твари Содетелю! Киими словесы возблагодарим и киими песньми возвеличим Твое нас ради человек неизреченное снизхождение, волею Божества Своего не отступльше, и недр Отчих не разлучаяся, Бог сый, яко человек, в вертепе безсловеснем ныне положился еси, Христе Боже наш! Кто исповесть неизглаголаннаго сего таинства величие и преславнаго сбытия таинство: Сын Божий - Сын Девы является, да свободит мир от клятвы законныя, и сыны греха и беззакония - чадами Божиими, наследниками вечных благ соделает, - Себе же, яко жертву непорочную и всесвятую, в залог спасения падшаго человека да принесет. Иисусе Сладчайший, Владыко Всемилостивый! Твоим Пребожественным снизхождением юдоль земная в храм Божественныя Славы Твоея освятися, и вси живущии на ней небесным веселием исполнишася. Сподоби убо и нас в день преславнаго Рождества Твоего чистым сердцем и отверстою душею исповедати Тя истиннаго Агнца Божия, услаждающаго и укрепляющаго нас надеждою грядущих благ в немеркнующем Свете Трисиятельнаго Божества, Имже вся живет и движется, Имже обновление нашего первообразнаго бытия да усовершится. Ей, Господи, всякаго благодеяния богатый Дателю, и Подателю Благий, за еже тако возлюбил еси мир, яко вся скорби и болезни наша на Себе понести изволил еси, не остави нас, дондеже суета земная скорбьми и напастьми не изсушила души наша, и не погибе путь спасения под ногама нашима, да не посмеются о нас врази наши, но даруй нам в свете Твоего Божественнаго Откровения познати путь мира, добра и истины, и воззови ненасытною жаждою по Тебе, Спасителе нашем, во еже творити волю Твою преблагую во страсе Твоем, и в похвалу неизреченному снизхождению Твоему, яко кадило благовонное, приносити Тебе житие нескверное и любовь нелицемерную, да в делех наших и во уповании веры нашея непрестанно совершается воля Твоя святая, и во веки не умолкнет под небесем слава Твоя, слава, - яко Единороднаго от Отца, исполнь благодати и истины. Яко о Тебе, ныне плотию от Безневестныя и Пречистыя Девы Марии Рождшемся, вся колена небесная и земная, радости исполняющеся, велегласно исповедуют: с нами Бог, Емуже честь и поклонение подобает - Отцу и Сыну и Святому Духу, во веки веков. Аминь.

О празднике Рождество Христово

Являясь одним из важнейших христианских праздников, Рождество Христово тем не менее довольно скудно описано в Священном Писании: довольно детальный рассказ о рождении Христа имеется только у евангелистов Матфея (Мф.1:18-25) и Луки (Лк.2:4-7). Из Библии мы знаем о повелении кесаря Октавиана Августа сделать перепись в Римской империи, об участии в этой переписи праведного Иосифа и жены его Девы Марии, о рождении Спасителя и поклонении Ему волхвов, а также приказе царя Иудеи Ирода убить всех младенцев младше двух лет и бегстве семьи Иосифа от распрей в Египет.

Гораздо больше подробностей рождения Спасителя содержится в апокрифах: «Протоевангелии Иакова» и «Евангелии Псевдо-Матфея». Именно из этих источников известно о том, что родился Иисус Христос в пещере, которая использовалась как хлев, свете, озарившем пещеру в момент рождения Спасителя, а также Саломеи-повитухе, приглашённой Иосифом для помощи Марии в родах и свидетельстве её о сохранении девственности Богородицы.

В первые века христианства большинством верующих Рождество Христово не отмечалось: в то время гораздо более важным праздником считалось Крещение Господне - день в который миру было явлено божественное происхождение Христа. На празднике Крещения Господня, которое называлось также Богоявлением и отмечалось 6 января (по юлианскому календарю), помимо воспоминания событий самого крещения Иисуса Христа в реке Иордан Иоанном Крестителем, вспоминалось также рождение Спасителя, поклонение волхвов и чудеса, сотворённые Им при жизни: превращение воды в вино и «насыщение множества народа».

Однако далеко не везде Крещение Господне и Рождение Его отмечались в один день. По словам епископа Пензенского и Саранского Феодора Смирнова уже во времена проповедника Писания Климента Александрийского, жившего на рубеже II - III веков, в ряде церквей на Западе Рождество Христово праздновалось отдельно от Крещения 25 декабря (по юлианскому календарю). В Римской Церкви подобное разделение произошло немного позже: в первой половине IV века, о чём имеются письменные свидетельства от 336 года. С конца IV века в отдельный праздник Рождество Христово выделяется и на Востоке.

25 декабря (7 января по григорианскому календарю), как дата рождения Христа, была выбрана не случайно и основывалась на следующих фактах: отстояла ровно на девять месяцев от даты Благовещения Пресвятой Богородицы - 25 марта и приходилась на день зимнего солнцестояния, которое многими язычниками считалось днём рождения Солнца, коим христианами считался сам Господь. Многочисленные другие даты Рождения Христа, среди которых 20 мая, 19 апреля, 17 ноября и другие, были отвергнуты.

Большинство православных церквей празднует Рождество Христово 25 декабря: Русская, Иерусалимская, Сербская, Грузинская, Польская и церкви на Афоне отмечают эту дату по юлианскому календарю, Константинопольская и остальные православные, кроме древневосточных, по новоюлианскому. Римско-католическая церковь и почти все церкви протестантские также отмечают праздник Рождества 25 декабря, но по современному григорианскому календарю. Наконец древние восточные церкви, среди которых Армянская и Коптская, отдельно от Крещения Рождество Христово не празднуют: в этих церквях оба праздника известны под общим названием Богоявления, которое отмечается 6 января по григорианскому календарю.

Традиции и обычаи в Рождество Христово

В наши дни Рождество Христово празднуется в большинстве стран мира, кроме некоторых мусульманских стран Ближнего Востока, и почти в каждой из них празднование это имеет свои особенности. Так, в России на Рождество принято делать рождественские вертепы - пещеры Рождества, которые затем устанавливают перед входом в храм или дома. В католических странах Северной и Южной Америки, а также в Австралии одной из традиций Рождества является украшение домов к празднику яркими огнями, декоративными санями, фигурками снеговиков и ангелов, колокольчиками, рождественскими венками, свечами, чулками и леденцами. В этих же странах, а также на территории Западной Европы в дни празднества принято дарить друг-другу подарки, причём некоторые из них подписывать от имени Санта-Клауса - одного из главных символов Рождества.

Помимо местных рождественских традиций существуют и такие, которые распространились сегодня на весь мир, к примеру, украшение ёлки. Да-да, несмотря на то, что в современной России ель считается символом Нового года, традиция украшать это дерево - именно рождественская, пришедшая в нашу страну в XIX века из Германии. В европейских странах дома на Рождество помимо ёлки украшают также падубом, омелой, красным амариллисом, и рождественским кактусом; вешают рождественские гирлянды и листья вечнозелёных растений.

Ещё одним символом Рождества, о котором уже говорилось выше, является Санта-Клаус, он же Дед Мороз, Святой Николай, Санкт-Николаус, Йоулупукки, Рождественский Дед, святой Василий - добрый старик, который дарит послушным деткам подарки. Во многих регионах его сопровождают и другие рождественские персонажи: Ла Бефана в Италии, Снегурочка в России, Чёрный Питер в Голландии, Крампус в некоторых альпийских областях.

Помимо украшения ёлки и ожидания подарков от Деда Мороза всё более распространённой рождественской традицией становится и изготовление особых рождественских календарей для отслеживания времени до наступления торжества. Сегодня их делают по всей Европе, в том числе и в России.

Вот такой вот он: радостный и долгожданный - праздник Рождества Христова! ***

31.12.2016 9258

Текст молебного пения на новый год

Молебен на новый год

В начале

Священник: Благословен Бог наш...

Хор: Аминь. Царю Небесный, / Утешителю, Душе истины, / Иже везде сый / и вся исполняяй, / Сокровище благих / и жизни Подателю, // прииди и вселися в ны, / и очисти ны от всякия скверны, // и спаси, Блаже, души наша.

Мирная ектения

....

О еже милостивно нынешнее благодарение, и мольбу нас недостойных рабов своих в пренебесный свой жертвенник прияти, и благоутробно миловати нас, Господу помолимся.

О еже благоприятным быти молениям нашым, и простити нам и всем людем своим вся согрешения вольная и невольная, в мимошедшем лете зле нами содеянная, Господу помолимся.

О еже благословити начаток и провождение лета сего, благодатию человеколюбия своего: времена же мирна, благорастворенны воздухи, и безгрешен нам в здравии с довольством живот даровати, Господу помолимся.

О еже отвратити от нас весь гнев свой, праведно на ны грех ради наших движимый, Господу помолимся.

О еже отгнати от нас вся душетленныя страсти и растленныя обычаи: страх же свой божественный всадити в сердца наша, ко исполнению заповедей его, Господу помолимся.

О еже обновити дух правый во утробах наших, и укрепити нас в православной вере, и спешных к деланию добрых дел, и исполнению всех заповедей его сотворити, Господу помолимся.

О еже низложити вся ереси и отступства, и насадити всюду правоверие и благочестие, и отвратити всех отступающих от правыя веры к познанию своея истины, и соединити их святей своей Православной Церкви, Господу помолимся.

О еже избавити Церковь святую свою, и всех нас от всякия скорби, беды, гнева и нужды, и от всех врагов видимых и невидимых, здравием же, долгоденствием, и миром, и ангел своих ополчением верных своих всегда оградити, Господу помолимся.

Диакон: Бог Господь, и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.

Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его.

Обышедше обыдоша мя, и именем Господним противляхся им.

Не умру, но жив буду, и повем дела Господня.

Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла, от Господа бысть сей и есть дивен во очесех наших.

На Бог Господь тропари

Тропарь, глас 4: Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, / о Твоих великих благодеяниих на нас бывших / славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие / и рабски любовью вопием Ти: // благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Слава, глас 3:

Твоих благодеяний и даров туне / яко раби непотребнии, сподобльшеся Владыко / к Тебе усердно притекающе благодарение по силе приносим / и Тебе яко благодетеля и Творца славяще, вопием // слава Тебе Боже прещедрый.

И ныне, глас 2:

Всея твари содетелю / времена и лета во своей власти положивый / благослови венец лета благости Твоея Господи / сохраняя в мире нас и град Твой // молитвами Богородицы, и спаси ны.

Чтец: Прокимен, глас 4-й: Воспою Господеви, благодеявшему мне, и пою имени Господа вышняго.

Стих: Возрадуется сердце мое о спасении Твоем.

Апостол к Тимофею: Чадо Тимофее, прежде всего прошу совершать молитвы, прошения, моления, благодарения за всех человеков, за царей и за всех начальствующих, дабы проводить нам жизнь тихую и безмятежную во всяком благочестии и чистоте, ибо это хорошо и угодно Спасителю нашему Богу, Который хочет, чтобы все люди спаслись и достигли познания истины. Ибо един Бог, един и посредник между Богом и человеками, человек Христос Иисус, предавший Себя для искупления всех. Ему честь и слава во веки веков. Аминь (1 Тим. 2:1-6)

Евангелие от Луки: В то время пришел Иисус в Назарет, где был воспитан, и вошел, по обыкновению Своему, в день субботний в синагогу, и встал читать. Ему подали книгу пророка Исаии; и Он, раскрыв книгу, нашел место, где было написано: "Дух Господень на Мне; ибо Он помазал Меня благовествовать нищим, и послал Меня исцелять сокрушенных сердцем, проповедывать пленным освобождение, слепым прозрение, отпустить измученных на свободу, проповедывать лето Господне благоприятное." И, закрыв книгу и отдав служителю, сел; и глаза всех в синагоге были устремлены на Него. И Он начал говорить им: ныне исполнилось писание сие, слышанное вами. И все засвидетельствовали Ему это, и дивились словам благодати, исходившим из уст Его (Лк. 4:16-22)

Сугубая ектения

....

Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии, твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о твоих благодеяниях, яже излиял еси изобильно на рабех твоих, и припадаем, и славословие тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы твоя, и всегда яко милостив, исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся ти, услыши и помилуй.

О Боже благословити венец наступаемаго лета благостию своею, и утолити в нас вся вражды, нетерпения и междоусобныя брани, подати же мир, твердую и нелицемерную любовь, благочинное же строение идобродетльное житие, молим ти ся, всеблагий Господи, услыши и помилуй.

О еже не помянути безчисленная беззакония и лукавая наша деяния, в мимошедшем лете бывшая, и не воздати нам по делом нашым: но в милости и щедротах помянути нас, молим ти ся, милосердый Господи, услыши и помилуй.

О еже подати дожди благовременны, ранны же и поздны, росу плодоносну, ветры мерны и благорастворенны, и теплоту солнечную возсияти, молим ти ся, всещедрый Господи, услыши и помилуй.

О еже помянути церковь святую свою, и укрепити, утвердити же, разширити, и умирити ю, и невредиму адовыми враты, и всеми наветы видимых и невидимых врагов непребориму во веки соблюсти, молим ти ся, вседержавный Владыко, услыши и помилуй.

О еже искоренити и угасити все богохульное безбожник нечестие, и царство их скоро разрушити, и правоверным предати, молим ти ся, всесильный Господи, услыши и помилуй.

О еже избавитис нам в сие грядущее лето, и во вс дни живота нешего от глада, губительства, труса, потопм, града, огня, меча, нашествия иноплеменных, и междоусобныя рати, и всякия смертносныя раны, скорби же и нужды, молим ти ся, милосерде Господи, услыши и помилуй.

Молитва

Владыко Господи Боже наш, источник жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя содетелю, времена и лета во своей власти положивый, и управляяй всяческая премудрым и всеблагим твоим промыслом. Благодарим о щедротах твоих, яже удивил еси на нас в мимошедшее время живота нашего, молим тя, всещедрый Господи! Благослови венец неступающаго лета, твоею Благостию: сохрани возлюбленных рабов Твоих... Умножи дни живота их в непоколебимом здравии, и во всех добродетелех преуспеяние им даруй. Подаждь свыше благая твоя и всем людяем твоим, здравие же, спасение и во всем благое поспешение. Церковь твою святую, град сей и вся грады и страны от всякаго злаго обстояния избави, мир и безмятежие тем даруй: тебе безначальному Отцу со единородным твоим Сыном, всесвятым и животворгящим твоим Духом во едином существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и пресвятое имя твое воспевати да сподобиши.